Ini Bukan Masalah Intoleransi Apalagi Tindak Kejahatan

Saya adalah seorang guru. Sudah lebih 16 tahun saya mengajar, sampai saat ini. Yang saya didik adalah anak-anak usia SMP sampai SLTA. Usia pancaroba, peralihan dari kanak-kanak ke remaja menuju dewasa. Dan saat ini, bersama rekan para pendidik, kami mengelola lembaga pendidikan dengan hampir 2000 peserta didik, dari TK sampai sekolah tinggi. Tidaklah mudah pekerjaan menjadi seorang guru itu. Apalagi untuk generasi millenial saat ini. Perkembangan zaman dan teknologi informasi telah membuat mereka memiliki karakter tersendiri. Guru harus mempersiapkan diri lebih maksimal lagi dalam mendidik dan menghadapi mereka. Sebagai seorang guru, saya harus menyiapkan bahan ajar. Mengevaluasi capaian pembelajaran, membuat soal ujian dan memeriksa hasilnya. Memberikan nilai dan mengulangi anak yang belum tuntas. Disamping itu, setiap kali hadir dan tampil di depan kelas, mesti ada nilai dan karakter yang harus saya tanamkan kepada mereka. Itu semua saya lakukan sampai saat ini, walaupun saya juga Wa

Beginilah Cara Orang Minang Mengamalkan Pancasila

1. KETUHANAN YANG MAHA ESA

a) “Adat Basandi Syarak, syarak basandi Kitabullah. Adat manurun, syarak mandaki. Adat nan kawi, syarak nan lazim. Syarak mangato, adat mamakai. Tuhan bersifat qadim, manusia bersifat khilaf.

b) “Salah ka Tuhan minta tobat. Salah kapado manusia minta ma’af. Kasudahan adat ka balairung. Kasudahan manusia ke akhirat”

2. KEMANUSIAAN YANG ADIL DAN BERADAB

a) “Saitiek saayam, sasakik sasanang, sahino samalu. Ma nan ado samo dimakan, nan indak samo dicari. Kalurah samo manurun, ka bukik samo mandaki. Laki-laki samalu, parampuan sarasan”

b) “Nan Kuriek kundi, nan merah sago, nan baiek budi, nan indah baso. Cadiak indak mambuang kawan. Gapuak indak mambuang lamak. Tukang indak mambuang kayu”

c) “Nan buto pahambuih lasuang. Nan pakak palapeh badie. Nan lumpuah pahuni rumah. Nan kuwek pambawo baban. Nan binguang kadisuruah-suruah. Nan cadiak lawan barundiang”

3. PERSATUAN INDONESIA

Raso aie ka pamatang, raso minyak ka kuali. Tagak suku mamaga suku, tagak nagari mamaga nagari.Tagak bangso mamaga bangso. Hujan ameh di nagari urang, namun kampuang takana juo. Sabingka tanah bato musti ditagakkan. Dimano bumi dipijak di sinan langik dijunjuang. Dimano sumua dikali sinan aie disauak.

4. KERAKYATAN YANG DIPIMPIN OLEH HIKMAT KEBIJAKSANAAN DALAM PERMUSYAWARATAN/ PERWAKILAN

a) “Bulek aie ka pambuluah, bulek kato jo mufakat. Tuah sapakat. Cilakonyo dek basilang.”

b) “Pincalang biduak rang Tiku. Badayuang sambia manungkuik. Basilang kayu dalam tungku. Baitu api mako ka hiduik.”

5. KEADILAN SOSIAL BAGI SELURUH RAKYAT INDONESIA

a) “Rumah gadang gajah maharam. Lumbuang baririk di halamannyo. Sabuah banamo Sibayau-bayau. Nan di tangah banamo Sitinjau Lauik. Nan di tapi banamo Lumbuang Baperong.” (menggambarkan fungsi sosial)

b) “Sawah bapiriang lah diagiah balupak. Ladang babidang lah diagiah baumpuak. Tanah nan sabidang lah diagieh bamilik”

c) “Ma nan ado samo dimakan, nan indak samo dicari. Mandapek samo balabo, kahilangan samo marugi. Hati gajah samo dilapah, hati tangah samo dicacah.”

d) “Kaluak paku kacang balimbiang. Tampuruang lenggang-lenggangkan. Bawo manurun ka Saruaso. Anak dipangku kamanakan dibimbiang. Urang kampuang dipatenggangkan. Tenggang nagari jan binaso.”

Kurang dimana orang minang dalam mengamalkan Pancasila ?

(Dirangkum dari (Idrus Hakimi Datuak Rajo Panghulu, 1976: 19 -23). Dikutip dari Tulisan Prof Lufri)

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Mengenal Hukum Adat Minangkabau

Inilah Asal Usul Nama Minangkabau Yang Sebenarnya

Peran dan Fungsi Urang Sumando